Pages

Wednesday, November 11, 2020

決戰《強國夢》|玩Game建國咁簡單?夫子Vs 桌遊達人中國恐成最大輸家 - 香港蘋果日報

karitosas.blogspot.com

中國board game《強國夢》是近月新華書局宣傳習近平思想的文創大作,亦是首部有官方背景出版的政治board game。本報近日購得一部《強國夢》來港,並邀請了接觸中國政情40年的國情專家「夫子」劉銳紹,以及有15年玩board game經驗的「樂瘋桌遊」負責人Jacky試玩。遊戲的中國政治問答題竟考起夫子,最後答錯數題,他笑說:「合理喎,非常高興添呀,因為我係正常人嘅腦去了解中國國情。」他發現遊戲只重視死背中共認可的政治及歷史:「如果我推薦呢個遊戲畀年輕人玩,我一定俾後生仔打!」《強國夢》只是「強國發夢」。

《強國夢》可由2至4人玩,遊戲分兩大部份,首部份是「文化階段」,玩家抽取中國問題作答,大部份都是政治題目;第二部份是「發展階段」,玩家利用手上「發展卡」來建設自己勢力。兩階段的成績均影響玩家的「幸福指數」,幸福指數最高者為勝。Jacky認為《強國夢》屬於大型board game,遊戲硬件做得不錯,售價200港元是相當進取,同等規模的遊戲售價約300至400港元。

Jacky認為遊戲最大特色是問答部份,但最大問題亦在問題部份:「題目嘅難度好高,真係要愛國愛黨先答到,我就差啲啦。」從遊戲設計來看,「識答中國問題係有好大優勢,不過玩多幾次熟晒啲題目,佢嘅重玩性就好低。」他諷刺說:「喺《國安法》嘅影響之下,我可以畀5分合格分數,以免俾人查水錶。」他其後認真解釋:「一般好玩嘅遊戲都要有一種互動,競爭性要多啲,但《強國夢》競爭同互動唔多,可能佢想切合國家和諧嘅路線,唔想有太多競爭,反而想大家多啲合作。」

夫子在1973年入行擔任記者,用47年接觸及認識中國,但《強國夢》的問題仍然考起他。其中一條問題問道:「黨執政後最大危險是_____?A. 驕傲自滿 B. 固步自封 C. 缺乏創新 D. 脫離群眾」,夫子二話不說搶答:「全部都係!」夫子最後任意挑選出C,但答案是D。夫子在遊戲答錯題目,但笑言不介意,反說:「非常高興添呀,因為我係正常人嘅腦去了解中國國情。」他認為遊戲竅門就是答對中共問題,但問題可供選擇的答案模棱兩可,幾乎所有答案在常人角度都是正確,「佢(《強國夢》)唔係鼓勵思考嘅,佢係要你跟隨黨嘅答案,這些答案連國內人士都未必認同,生記死背答案嘅部份太強烈,完全係中國特色囉,領導人講嘅嘢就係啱啦!但領導人今日講嘅嘢,之後都可能否定返自己㗎喎!」

現時國內已有大學舉辦《強國夢》大賽,以此作為思想教育。冠軍玩家稱:「在遊戲中感受到滿滿的正能量和幸福感。」問到夫子會否推介這款遊戲給年輕人,寓教於樂,他立即耍手擰頭:「如果我推薦呢個遊戲畀年輕人玩,我一定俾後生仔打!」

《蘋果》記者

手機用戶請按此:《強國夢》遊戲題目

-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新iOS / Android

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁

Let's block ads! (Why?)




November 11, 2020 at 05:20PM
https://ift.tt/3lzMTo1

決戰《強國夢》|玩Game建國咁簡單?夫子Vs 桌遊達人中國恐成最大輸家 - 香港蘋果日報

https://ift.tt/3hBwT39

No comments:

Post a Comment